تغییر قوانین اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

دولت ترکیه روز چهارشنبه ۱۹ سپتامبر رسما اعلام کرد که از این پس قوانین اعطای شهروندی را به اتباع خارجی تسهیل می‌کند. طبق اصلاحات جدید اتباع خارجی می‌توانند با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا یا معادل آن به لیر ترکیه، برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کنند. در گذشته این عدد ۱ میلیون دلار بود.

به گزارش یورونیوزدولت ترکیه روز چهارشنبه ۱۹ سپتامبر رسما اعلام کرد که از این پس قوانین اعطای شهروندی را به اتباع خارجی تسهیل می‌کند.

طبق اصلاحات جدید اتباع خارجی می‌توانند با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا یا معادل آن به لیر ترکیه، برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کنند. در گذشته این عدد ۱ میلیون دلار بود.

اما این تنها راه کسب شهروندی ترکیه نیست. چرا که اگر فردی خارجی ۵۰۰ هزار دلار آمریکا در ترکیه به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کند، هم می‌تواند حق شهروندی ترکیه را دریافت کند. این در حالیست که پیشتر حداقل سرمایه‌گذاری ۲ میلیون دلار بود.

همچنین با تغییراتی که قانون اعطای تابعیت ترکیه داشته است، اتباع خارجی با ایجاد اشتغال برای ۵۰ شهروند ترک می‌توانند شهروندی ترکیه را دریافت کنند. این در حالیست که پیشتر این عدد ۱۰۰ بود.

با اخذ گذرنامه ترکیه فرد می تواند بدون نیاز به کسب ویزا به ۱۱۴کشور جهان سفر کند.