کشور استرالیا در صدر ده کشور امن جهان برای زنان

به گزارش سازمان ثروت در جهان امروز, کشور استرالیا به عنوان امن ترین کشور جهان برای زنان شناخته شده است.

این سازمان که در ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی مستقر است معمولا در گزارش‌های سالانه خود به آمار افراد ثروتمند جهان، می‌پردازد. با این حال بخش مهمی از این گزارش، امن‌ترین کشورها برای زنان را نیز بررسی می‌کند.

بازارهای استرالیا از ثروتمندترین بازارها در جهان بشمار می‌آیند. در ده سال اخیر رشد ثروت در این کشور به میزان ۸۳درصد افزایش یافته است.

این گزارش می‌گوید: امنیت زنان یکی از بهترین راه‌ها برای سنجش توان بالقوه رشد ثروت در کشورها است. رشد ثروت و سطح امنیت برای زنان به میزان ۹۲درصد به یکدیگر بستگی دارند و این بدان معنی است که با بالا رفتن امنیت زنان، ثروت نیز رشد چشمگیری خواهد داشت.

استرالیا در رتبه اول در لیست امن ترین کشور جهان برای زنان در سال ۲۰۱۷ است

این لیست به ترتیب اولویت عبارت است از : ۱- استرالیا   ۲- مالت ۳- ایسلند ۴- نیوزلند ۵- کانادا ۶- لهستان ۷- موناکو ۸-فلسطین(!)  ۹- ایالات متحده آمریکا ۱۰- کره جنوبی

 

گزارش ها حاکی از آن است که بیشتر کشورهایی که در ده رتبه اول این سنجش قرار دارند، گزینه‌های محبوب مهاجرت نیز محسوب می‌شوند.همچنین باید گفت که این کشورها در ۱۰تا ۲۰سال گذشته رشد اقتصادی و رشد ثروت چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

کمترین و بیشترین امنیت برای زنان

امنیت در خارج از کشور و داخل کشور همیشه یکسان نیست. اما برخی از کشورها محیط آرامی را در مقایسه با کشورهای دیگر برای زنان فراهم کرده اند. در برخی جوامع که وضعیت زندگی در آنها خوب است، زنانی هستند که با درصد و احتمال زیاد به موفقیت های اقتصادی می رسند.براساس مطالعه ای که شرکت نیو ورد ویلث  منتشر کرده است امنیت زنان، یکی از بهترین راه های قضاوت چشم اندازهای بلند مدت یک کشور است.

بنابر این گزارش، استرالیا یک پناهگاه امن برای زنان است. در زندگی مشترک مردم این کشور، ارزش های مشترکی وجود دارد، خدمات اجتماعی نسبت به خشونت خانگی واکنش پذیر هستند و سیاست های مهاجرتی سختی دارد، این عامل توضیح می دهد که چرا استرالیا کشوری امن برای زنان محسوب می شود.امروزه زنان در استرالیا نسبت به مردان از سطح آموزشی بالاتری برخوردارند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، بیش از ۲۰ درصد مدیران ۲۰۰ شرکت بزرگ اقتصادی و صنعتی استرالیا را زنان تشکیل داده اند، در حالی که سهم زنان در مدیریت این شرکت ها در سال ۲۰۱۰ میلادی، تنها ۱۱ درصد بوده است. با این حال سازمان های زنان در استرالیا، هنوز در تلاشند تا برابری حقوق دریافتی را تضمین کنند. طبق آمارها در بخش های مختلف کاری، زنان به نسبت مردان بین ۴ تا ۲۴ درصد حقوق کمتری دریافت می کنند و دولت فدرال هم مدتی ست که کارزار تبلیغی بزرگی را برای مرتفع کردن این مساله آغاز کرده است.

استرالیا کشوری است که فرصت های بسیاری را در اختیار زنان قرار می دهد. چه به عنوان یک زن شاغل امکان رشد و پیشرفت وجوددارد. نمی شود گفت در استرالیا تبعیض جنسیتی وجود ندارد اما استرالیا کشوری است که تلاش می کند این تبعیض را کم کند. استرالیا یکی از کشورهایی است که در تاریخ نه چندان طولانی اش، نخست وزیر زن، وزیر و نماینده پارلمان زن داشته است و به زنان در عرصه سیاست هم فرصت شکوفایی می دهد.