قوانین جدید

در حال حاضر صنعت ساخت و ساز قطر در حال رونق است زیرا پروژه های زیادی در مورد چشم انداز ۲۰۳۰ قطر وجود دارد. به همین دلیل تقاضا زیادی نیروی کار در کشور وجود دارد.

هتلداری و گردشگری نیز دو صنعتی هستند که پتانسیل رشد بسیار بالایی دارند.

بهترین شهرهای کشور قطر برای زندگی ایرانیان

  • دوحه

اولین و مهم ترین شهر قطر پایتخت آن ، شهر دوحه می باشد که حدود ۸۰ درصد از ساکنان قطر را شامل می شود. این شهر از نظر توریستی و اقتصادی در قطر حرف اول را می زند به همین جهت اکثر متقاضیان در دوحه ساکن هستند.این شهر قطر بسیاری از سازمان های داخلی و بین المللی از جمله بزرگترین شرکت های نفت و گاز کشور، قطر پترولیوم ، قطرگاز و راس است.اقتصاد دوحه اساسا بر پایه درآمدی است که این کشور از صنایع نفت و گاز طبیعی خود به دست آورده است.

  • الریان

سومین شهر بزرگ در ایالت قطر است. سکونتگاه اصلی آن شهری به همین نام است. که کل بخش شرقی را اشغال می کند و تا حد زیادی کلان شهر دوحه را احاطه کرده است. این شهر یکی از بزرگترین مکان های محلی است که در حدود ۱۰ کیلومتری شمال دوحه قرار دارد.این شهر دارای یک سازمان اسب سواری قطر، هماهنگ کننده های چند مسابقه است.

مسلمانان در کشور قطر

اسلام دین رسمی قطر بوده و بیش از ۹۵درصد این کشور مسلمان هستند و دین مسیحی ۵ درصد جمعیت را تشکیل می دهند.

بیش از ۵۰ درصد جمعیت بومی و سنی مذهب قطر دارای مذهب وهابی می باشند .سنن مذهبی در میان مردم قطر از ارزش والایی برخوردار بوده و به فرائض دینی اهمیت بسیاری داده می شود. طبق آمار سال ۱۹۹۰ قطر در مجموع دارای ۷۱۹ باب مسجد بود.

شیعیان قطری و غیر قطری دارای فعالیتهای مستقل هستند . در قطر علاوه بر مؤسسه ائمه جماعات و خطبا، دانشکده شریعت و مطالعات اسلامی نیز وجود دارد که در چهار چوب مسائل تربیتی فعالیت می کند.

شیعیان قطر نفوذ قابل توجهی در بازار این کشور دارند. مراسم نماز جمعه در قطر به خوبی انجام می شودو نماز جمعه دوحه از شلوغ ترین مراسم دینی این کشور است.

به دلیل همسایگی قطر با ایران طبیعت انسانی و اجتماعی قطر تا حدودی شبیه فرهنگ اجتماعی مردم جنوب ایران است.

بازار کار مهندسین، پزشکان در قطر

بازار کار پزشکان

کشور قطر دارای یک از بهترین سیستم سلامت ، بهداشت و درمان در دنیاست. امکانات پیشرفته و البته پزشکان و پرستاران ماهر و متخصص ، علت اصلی ایجاد چنین شرایطی در کشور خلیج نشین هستند. در کشور قطر با توجه به شرایط ارزی ، بهترین حقوق را به پزشکان می پردازد. این یک مزیت ویژه نسبت به پزشکان شاغل در امارات متحده عربی یا سایر کشورهای منطقه است.

دیگر مزایا کار پزشکی در قطر را میتوان اسکان ، حمل و نقل و تحصیل آسان برای پزشکان در این کشور دانست.

بر اساس تجربه کار در قطر ، اشخاصی که در زمینه پزشکی به این کشور رفتند .و کار پزشکی تجربه سابقه کار کسب می نماید. نسبت به میزانی که تجربه کاری دارا می باشد حقوق و درآمد بیشتری دریافت می کند.

پزشکانی که در مشاغل دولتی مشغول به کار می شوند ۵ درصد حقوق بیشتری نسبت به مشاغل  خصوصی دریافت می نماید و نسبت به مسئولیت های کاری در جهت بالا بردن تجربات کاری خویش ، حقوق بیشتری کسب می نماید.

بازار کار مهندسان

همیشه تقاضا زیادی برای انواع رشته های مهندسان به ویژه مهندسان مکانیک و شیمی در صنعت نفت وجود دارد.