هزینه های زندگی در قطر سال ۲۰۲۲

بر اساس گزارش NUMBEO ، دوحه قطر رتبه ۲۲۸ را در شاخص هزینه زندگی فعلی بر اساس شهر در سال ۲۰۲۲ و هفدهمین در آسیا است. این بدان معناست که هزینه زندگی دوحه تقریبا ۴۰% ارزان تر از شهر نیویورک است.

هزینه خورد خوراک در سال ۲۰۲۲

سوپرمارکت های زیادی در قطر وجود دارد که فرد می تواند محصولات مواد غذایی محلی و وارداتی را در آن ها پیدا کند .هنگام خرید مواد غذایی از سوپر مارکت ها یا بازارهای دیگر ، فرد متوجه می شود که محصولات محلی یا محصولات (ساخت قطر) ارزان تر از وارداتی است.

کالامقدارقیمت قطر ( QR )
آرد۱ کیلوگرم۴٫۵
گوجه فرنگی۱ کیلوگرم۳
خیار قطری۱ کیلوگرم۴
سیب زمینی۱ کیلوگرم۳
موز۱ کیلوگرم۵٫۵۰
سیب قرمز۱ کیلوگرم۵٫۵۰
ماهی۱ کیلوگرم۱۱-۱۴
شیر تازه۲ لیتر۱۴
شیر نانمتوسط۵٫۷۵
برنج باسماتی۱ کیلوگرم۱۴٫۵
مرغ تازه کامل۱ کیلوگرم۱۴٫۷۵
گوشت گاو برزیلی۳۰۰ گرم۱۲٫۵۰
آب۱٫۵ لیتر۱٫۲۵
تخم مرغ۶ عدد بزرگ۵
روغن آفتاب گردان۱٫۸ لیتری۱۷٫۵۰

هزینه حمل و نقل در سال ۲۰۲۲

اتوبوس کاروا کرایه ها از( ۲٫۵۰ QR در سفرهای کوتاه تا ۹ QR مرز عربستانن سعودی) در هر سفر برای فرد هزینه دارد.

مترو کرایه ها به طبقه بندی کارت مترو فرد متفاوت است

 استانداردکلوب طلایی
سفر رفت۲QR10QR
سفر روزانه۶ QR20QR
هزینه کارت سفر QR10100QR

گواهینامه رانندگی

اگر فرد می خواهد رانندگی یاد بگیرد می تواند در آموزشگاه رانندگی در قطر ثبت نام کند. نرخ آموزشگاه های رانندگی از ۳۳۰۰ QR تا ۵۵۰۰QR  برای دوره های کامل متغیر است و در طول زمان ممکن است تغییر کند.

هزینه مجوز  برای قطری هااعتبار به مدت ۱۰ سال۵۰۰ QR
هزینه مجوز برای غیر قطری هااعتبار به مدت ۵ سال۲۵۰ QR
هزینه وسایل نقلیه سنگین برای قطری هااعتبار به مدت ۱۰ سال۶۰۰ QR
هزینه وسایل سنگین برای غیر قطری هااعتبار به مدت ۵ سال۳۰۰ QR

هزینه سوخت در قطر در تاریخ جولای ۲۰۲۲

سوختمقدارقیمت (QR)
بنزین ممتازیک لیتر۱٫۹۵
بنزین ممتازیک لیتر۲٫۱۰
گازوئیلیک لیتر۲٫۰۵

هزینه مسکن در سال ۲۰۲۲

گزینه های مسکن در قطر از آپارتمان ، ویلا یا حتی پانسیون متفاوت است. از مبلغ ۵۵۰۰QR برای یک پانسیون غیر مبلمان در شهر لوسیل قطر ۲۴۲۰۰۰QR برای یک آپارتمان ۳خوابه  غیر مبله در قطر متغیر است.

هزینه های بهداشت و درمان

شهروندان و ساکنان قطر واجد شرایط استفاده از خدمات بهداشتی عمومی رایگان یا یارانه ای قطر هستند. کارت سلامت حمد این خدمات را در مراکز درمانی شرکت پزشکی حمد و مراکز بهداشتی درمانی اولیه شرکت ارائه می دهد. برای استفاده از این، باید کارت سلامت حمد را درخواست کند که برای ساکنین ۱۰۰ QR هزینه دارد.

بیمارستان های خصوصی وجود دارند که می تواند برای نگرانی های پزشکی خود به آنها مراجعه کند. در مراکز مراقبت های بهداشتی خصوصی، مشاوره با پزشک عمومی می تواند از ۵۰ QR تا ۴۰۰ QR باشد. اگر بیمه درمانی در دسترس داشته باشد، می تواند خدمات پزشکی را با قیمت کمتری نیز دریافت کند.

هزینه مدارس خصوصی

هزینه ها بسته به مدرسه و سطح کلاس فرزندان فرد متفاوت است . مدارس خاص برای ملیت های مختلف و مدارس بین المللی نیز وجود دارد. بااین حال قیمت این مدارس ممکن است متفاوت باشد. مدارس بین المللی اغلب گران است و شهریه سالانه از ۲۲۹۶۹ QR برای دانش آموزان ابتدایی تا ۸۰۴۶۵QR برای دانش آموزان متوسطه شروع می شود.

از سوی دیگر، مدارس فیلیپینی شهریه سالانه از ۶۰۰۰ QR برای دانش آموزان ابتدایی تا ۱۲۰۰۰ QR برای دانش آموزان دبیرستان ارائه می دهند

شهریه سالانه مدارس هند می تواند از ۳۷۰۰ QR تا ۱۳۰۰۰ QR برای دانش آموزان ابتدایی (از جمله مهدکودک) متغیر باشد، در حالی که شهریه دانش آموزان متوسطه می تواند از بیش از ۷۰۰۰ QR تا ۱۸۰۰۰ QR متغیر باشد.

مدارس دولتی

در رابطه با مدارس دولتی، دولت قطر ۹ منطقه را باز کرده است که مدارس می توانند دانش آموزان خارج از کشور را در آن پذیرش کنند. پذیرش مدارس دولتی فقط برای دسته های زیر است. دانشجویان قطری، فرزندان زنان قطری، دانش‌آموزان سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، کودکان غیرقطری شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و کودکان غیرقطری که با سازمان‌های خیریه خصوصی کار می‌کنند.

مزایا و معایب زندگی در قطر

مزایا زندگی در قطر:

  1. وجود مدارس بین المللی و دانشگاه های معتبر
  2. ایمنی بالا
  3. مردم خونگرم و مودب

معایب زندگی در قطر:

  1. آب و هوای گرم و خشک
  2. آب آشامیدنی در قطر
  3. جمعیت مهاجر زیاد در قطر
  4. بالا بودن هزینه زندگی در قطر