هزینه تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا سکوی پرتاب نسل آینده است ، استرالیا با داشتن دانشگاه های معتبر و سطح علمی بالا به درستی می تواند با برترین دانشگاه های دنیا و بین المللی رقابت کند و مقام سوم جهان را بعد از آمریکا و انگلیس دارد،  همین طور سالانه از سراسر دنیا به نو آوری و اختراعات مردمان استرالیا وابسته هستند و نیز ۱۴ نفر از این کشور برنده جوائز نوبل بوده اند.

همانند بسیاری از کشورهای دیگر، هزینه تحصیل در استرالیا به چند مورد بستگی دارد این شامل نوع و مدت مطالعات شما، از جمله چیزهای دیگر است. یکی از مزایای تحصیل در استرالیا این است که دولت آن را در بورس تحصیلی بین المللی سرمایه گذاری می کند،  بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال است. طیف وسیعی از بورس تحصیلی بین المللی استرالیا وجود دارد که می تواند به شما در پرداخت مطالبات خود در استرالیا کمک مالی کند.

هزینه تحصیل در استرالیا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان مناسب است و تحصیل در استرالیا  به شدت به تمام متقاضیان تحصیل در خارج از کشور پیشنهاد می‌شود.

هزینه تحصیل در استرالیا برای هر فرد بسته به رشته تحصیلی، دانشگاه و ایالت محل تحصیل متفاوت می‌باشد. به طور کلی این هزینه شامل شهریه دانشگاه، بیمه دانشجویی، خوابگاه، هزینه خوراک، حمل‌ونقل و تفریحات  می باشد. شهریه دانشگاه در استرالیا و در هر کشوری که متقاضی برای تحصیل باشید با توجه به مقطع تحصیلی و نوع موسسه، دانشگاه و برند و رتبه  علمی آن، شهریه ها متفاوت است.

برخی دانشگاه ها در استرالیا بسته به نوع رشته تحصیلی شما هزینه هایی علاوه بر پول شهریه از شما دریافت می کنند که شامل هزینه ی برخی وسیله های مثلا آزمایشگاهی و یا دیگر وسایل مورد نیاز برخی واحد های درسی است.

.

مزایای تحصیل در استرالیا

 

تحصیل در استرالیا به دانشجویان این امکان را می دهد که به طور قانونی ۲۰ ساعت در هفته در کنار تحصیلشان کار کنند که تا حدودی هزینه های زندگی فرد را تامین می کند البته این مستلزم این نمی باشد که شما توان پرداخت هزینه های دانشگاهی را داشته باشید. این امتیاز برای دانشجویان و متقاضیان مقطع دکتری نیز هست که در صورتی که برای بورسیه اقدام نکرده و نگرفته باشند می توانند در هفته به مدت ۳۰ ساعت کار دانشجویی کنند و در مقابل آن حقوق دریافت کنند.

تحصیل در استرالیا این اجازه را به متقاضی می دهد که پس از پایان یافتن دوره تحصیل اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کنند و در واقع برای شما ویزایی صادر می شود که بتوانید پس از تحصیل کار مناسب خود را پیدا نمایید.

برای تحصیل در استرالیا نمره زبان آیلتس ۵٫ ۶ و در هر مهارت نمره ۶ نیز الزامی می باشد البته این بسته به دانشگاهی که شما را می پذیرد ممکن هست تغییر کند وحتی بیشترهم شود (همین طور اگر متقاضی به مدت ۲ سال در یک مؤسسه یا دانشگاه انگلیسی زبان مورد تایید دانشگاه های استرالیا  درس خوانده باشد از این قسمت معاف می گرد.)

اخذ ویزا دائم پس از تحصیل در استرالیا

متقاضی باید تحصیلات خود را حداکثر ظرف مدت شش ماه قبل از اقدام برای این ویزا کامل کرده باشد. منظور از کامل کردن، تاریخی است که دوره به طور رسمی به پایان می رسد و به دانشجو ابلاغ می شود.

این تحصیلات باید حداقل در یک دوره دوساله ارایه شده باشد و متقاضی حداقل ۱۶ ماه در طی این دوره مشغول به تحصیل بوده باشد. لازم به ذکر است طول دوره زبان در این بازه محاسبه نمی گردد.

در صورتی که دانشجو دو رشته مختلف را تمام کرده باشد نمی تواند به مدت دو برابر ویزای اجازه ی کار دریافت نماید.

متقاضیان و همراهان ملزم هستند در زمان اقدام برای ویزا دائم واعلان نتیجه رسیدگی در استرالیا حضور داشته باشند. نحوه درخواست برای این ویزا هم بصورت کاغذی و هم بصورت آنلاین امکان پذیر است. بنا به مورد ممکن است اداره مهاجرت استرالیا از متقاضی تست های پزشکی و یا گواهی عدم سوپیشینه در خواست نماید که متقاضی ملزم است در زمان مشخص شده به این اداره ارایه نماید.

هزینه های محل اقامت  تحصیل در استرالیا

هزینه ها براساس ایالت و شهر محل تحصیل متفاوت می باشد.

  • خوابگاهها و مهمان سراها – ۹۰ تا ۱۵۰ دلار در هفته
  • اجاره عمومی – ۸۵ تا ۲۱۵ دلار در هفته
  • در محوطه دانشگاه – ۹۰ تا ۲۸۰ دلار در هفته
  • محل اقامت در خانه – ۲۳۵ تا ۳۲۵ دلار در هفته
  • اجاره – ۱۶۵ تا ۴۴۰ دلار در هفته
  • مدارس شبانه روزی – ۱۱,۰۰۰تا۲۲,۰۰۰دلار در سال

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به این بحث و گفتگو بپیوندید؟
شما هم با سایر کاربران مشارکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *