چرا کار در کشور قطر؟

قطر علاوه بر پیشرفت اقتصادی، ارزش واحد پولش نیز بسیار رشد کرده است. از این رو با کار کردن در قطر به راحتی می‌تواند به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کند.

نرخ بیکاری در قطر بسیار پایین است. این آمار نشان می‌دهد که از هر صد نفری که در قطر زندگی می‌کنند، فقط یک نفر بیکار است. این موضوع سبب شده تا شرایط کار در قطر بسیار مساعد باشد. با توجه به این آمار، ایرانی‌ها به امید افزایش درآمد خود، به دنبال راهی برای استخدام شدن در کسب وکار‌های مختلف این کشور هستند.

سومین دلیلی که باعث شده افرادی برای کار در خارج به‌سراغ قطر بروند، میزان مالیاتی است که دولت از کسب وکار‌ها مختلف می‌گیرد. مقدار مالیاتی که باید به دولت پرداخت کرد، بسیار کم و ناچیز بوده و قابل قیاس با درآمدی که به دست می‌آورید، نیست.

  • حقوق و دستمزد بالا
  • کمک هزینه  مسکن
  • بیمه درمانی

بهترین رشته ها و مشاغل مورد نیاز قطر

۱کادر درمان و مشاغل پزشکی۶روابط عمومی
۲هتلداری۷ساخت و ساز
۳منابع انسانی۸بانکداری
۴تبلیغات۹فناوری اطلاعات
۵فروش و بازاریابی۱۰املاک و مستغلات

وضعیت درآمد مشاغل مختلف در قطر

قطر یکی از ثروتمندترین دارایی های جهان است. این کشور دارای اقتصاد پردرآمد و ذخایر عظیم نفت و گاز طبیعی است. به عنوان بخشی از آن، دولت برنامه هایی را برای ادامه رشد اقتصادی خود در سال های آینده آماده می کند. این منطقه به سرعت در حال توسعه خاورمیانه است.

این مرکز به یک مرکز جذاب برای خارجی ها و متقاضیان خارجی در سراسر جهان تبدیل شده است که به دنبال کار در قطر هستند. مشاغل معاف از مالیات، سیاست های اشتغال منصفانه و بهترین شبکه کاری، دامنه موفقیت این ایالت را افزایش می دهد.

در سال ۲۰۲۲، کارگران خارجی باید حداقل ۱۰۰۰ ریال در ماه (۲۷۵ دلار)، به اضافه کمک هزینه مسکن (۵۰۰ ریال) و غذا (۳۰۰ ریال) دریافت کنند. به طور کلی، حتی کارگران غیر ماهر در قطر اغلب حقوق بسیار مناسبی دریافت می کنند. به عنوان مثال، کارکنان داخلی، پیشخدمت ها، خدمتکاران، آشپزها، باربرها، نظافتچی ها از ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار در ماه و بالاتر درآمد دارند. کارشناسان محلی میانگین حقوق در قطر در سال ۲۰۲۲ را حدود ۱۳ هزار ریال در ماه (۳٫۶ هزار دلار) تخمین می زنند. این یک رقم متوسط ​​است. به طور کلی، یک کارگر قطری به طور متوسط ​​حدود ۴٫۵ هزار دلار در ماه درآمد دارد. خیلی به حرفه بستگی دارد.

انواع ویزا قطر

  • ویزا توریستی

ویزا توریستی قطر به دو دسته تقسیم می شود. ویزا توریستی قطر بلند مدت (۳ ماه اقامت در خاک قطر ) و ویزا توریستی کوتاه مدت به مدت ( ۲ هقته اقامت در خاک قطر)

  • ویزا تحصیلی:

برای اخذ ویزا تحصیلی باید از مراکز آموزشی مورد نظر تاییدیه تحصیلی دریافت کرد. از آنجایی که زبان آکادمیک انگلیسی است داشتن زبان انگلیسی نیز الزامی  است. علاوه بر این ها برای اخذ ویزای تحصیلی باید مدارک شناسایی ،مدارک تحصیلی ، ریزنمرات ، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت پزشکی نیز ارائه داد.

  • ویزا تجاری

در صورتی که قصد همکاری با یکی از کمپانی های قطر را دارید. تمام مراحل صدور ویزا در این حالت به عهده کمپانی مورد نظر است.

  • ویزا کار قطر

در صورتی که فرد به مدت ۲ سال دریکی از کمپانی های قطر کار کند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کند. تمام مراحل دریافت ویزا کار به عهده کمپانی قطری خواهد بود.

  • ویزا دیدار از خانواده

به کسی تعلق می گیرد که یکی از بستگان درجه یک فرد در قطر زندگی کند و توانایی حمایت مالی از وی را دارد. با استفاده از این نوع ویزا می تواند به مدت ۶ ماه در خاک قطر اقامت داشته باشد

  • ویزا خانوادگی

یکی دیگر از انواع ویزای قطر ، ویزای بازدید است. این نوع ویزا تنها به کسی تعلق می‌گیرد که یکی از بستگان درجه یکشان در قطر زندگی می‌کند و توانایی حمایت مالی از وی را دارد. با استفاده از این ویزا می‌توانید به مدت ۶ ماه در خاک قطر اقامت داشته باشیدفرد شاغل در قطر باید درآمد ماهیانه ۱۰٫۰۰۰ ریال قطر یا بیشتر باشد و حداقل ۶ ماه سابقه کار در شرکت خود ارائه دهد.

  • ویزا سرمایه گذاری

افرادی که فرصت های سرمایه گذاری تجاری منتخب در کشور قطر شرکت می کنند. واجد شرایط دریافت اقامت قطر بدون نیاز به پیشنهاد کاری کارفرما هستند. متقاضیان باید اسناد ملک یا سرمایه ، معاینه پزشکی را دریافت کرده و هنگام درخواست ارائه دهند. حداقل میزان سرمایه ۲۰۰٫۰۰۰ دلاراست.

  • ویزا ترانزیت :

 به فردی داده می شودکه این امکان را می دهد که به طور موقت در فرودگاه های این کشور توقف کند. این ویزا ۲۴ ساعت اعتباردارد و به فرد اجازه می دهد تا منطقه ترانسفر فرودگاهی را برای اقامت در قطر ترک کند.

مدارک لازم برای ویزا قطر

برای درخواست ویزای قطر، باید اصل پاسپورت متقاضی با بیش از ۶ ماه اعتبار، ۱ قطعه عکس ۶x۴ ، رزرو قطعی بلیط رفت و برگشت هواپیما، واچر قطعی هتل، تمکن مالی و گردش حساب ۳ ماهه خود را باید در سایت آپلود کنید. توجه داشته باشید که لزومی به ترجمه مدارک نیست.

برای درخواست ویزای توریستی قطر مدارک زیر لازم است:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • مبلغ ۵,۰۰۰ ریال قطری معادل ۴۲ میلیون تومان به عنوان تمکن مالی
  • بلیط رفت و برگشت
  • واچر هتل با اقامت حداکثر ۳۰ روز
  • بیمه مسافرتی
  • کارت واکسیناسیون فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا وسینوفارم (متقاضیانی که واکسن سینوفارم زده‌اند تست پزشکی بدهند.).
  • جواب منفی تست PCR حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز از آزمایشکاه‌ها و مراکز مورد تایید وزارت بهداشت

نحوه کاریابی و آژانس های کاریابی در قطر

راه های زیادی برای کاریابی در کشور قطر وجود دارد و متقاضیان می توانند با استفاده از روش ها و راه های مختلف اقدام به کاریابی در کشور قطر کنند. یکی از بهترین روش های کاریابی ، استفاده از ارتباط مستقیم با دوستان ، آشنایان و…. می باشد

بهترین آژانس ها و موسسات معتبر کاریابی در قطر

  • Al Tahri Manpower Agency:
    این موسسه در سال ۲۰۱۱ میلادی در شهر دوحه واقع در کشور قطر توسط شده است. از همان ابتدا، موسس این موسسه قصد داشت تا این شرکت را به یکی از مؤسسات پیشرو در نیروی انسانی قطر تبدیل نماید و تنها کارگران مناسب و با تجربه و کارآمد را در خارج از کشور استخدام کند
  • Brunel:
    موسسه برونول قطر در شهر دوحه تاسیس شده است و متقاضیانی که قصد دارند در زمینه های زیر شغل مناسبی بیابند می توانند به این موسسه معتبر کاریابی مراجعه کنند: نفت و گاز – فناوری اطلاعات – ساخت و ساز – زیر ساخت های صنعتی- مدیر پروژه – مهندسی پروژه – مدیریت فنی – علوم زمین
  • Qatar Gateway Manpower:
    در میان بسیاری از موسسه های استخدام در سراسر جهان، این موسسه به عنوان یکی از سازمان های نیروی انسانی بسیار رقابتی ظاهر می شود. این موسسه یک آژانس استخدام مجاز بین المللی می باشد که در همه شاخه های صنعتی، ساختمانی، اداری و مهمان نوازی نیروی کار وارد بازار قطر می کند.
  • Diamond Manpower Supply:
    این موسسه یک واحد کاری پیشرو برای هدف قرار دادن نیروی انسانی و تامین بر اساس نیاز بازار است. هدف اصلی این شرکت نه تنها استخدام و عرضه کارآمد است، بلکه کارکنان با استعداد و با تجربه را برای بازار محلی توسط مربیان مناسب آماده می کند.
  • Al Noof Recruitment Services:
    این موسسه کاریابی در سال ۱۹۹۲ در کشور قطر تاسیس شده است. متقاضیان و کارکنان خارجی می توانند با مراجعه به این موسسه کاریابی، به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و لازم به ذکر است که برای یافتن شغل، در این موسسه هیچ محدودیتی وجود ندارد. آل نوف در زمینه طیف وسیعی از مهارتها، ابزار های پیشرو و تکنیک های ارزیابی به رسمیت شناخته شده برای برآورده ساختن نیازهای متقاضیان تلاش می کند تا اطمینان متقاضیان را جلب کند
  • The Square Manpower:
    این موسسه یک شرکت پیشرو مستقر در دوحه قطر است و دفاتر حرفه ای مدیریت در کشورهای مختلف دارد که همه آنها توسط وزارتخانه های مربوطه مورد تایید و پذیرش قرار گرفته اند.