افزایش جذب نیروی کار آلمان براساس قوانین جدید

کابینه آلمان با قوانین جدید برای جذب نیروی کار ماهر خارجی موافقت کرده‌ است. قانونی که برای مدتی طولانی در انتظار این موافقت بود و در سال ۲۰۲۰ اجرایی خواهد شد. این قانون موانع متعدد را برای افرادی که می‌خواهند به آلمان مهاجرت کنند و در این کشور مشغول به کار شوند حذف می‌کند، به خصوص کسانی که با مهاجرت خود کمبود شغلی را برطرف می کنند و البته جبران این کمبود نیرو توسط خود کشور آلمان و سایر کشور های اتحادیه اروپا امکان پذیر نیست.

موافقت با این قانون همچنین به مهاجران واجد شرایط و صلاحیت دار که دانش و مهارت لازمه و مورد نظر را دارند این امکان را می‌دهد که  به آلمان بیایند و مشغول به کار شوند. پیشتر این فرصت تنها به افراد بسیار ماهر داده می‌شد.

براساس این قانون، کارگر خارجی می تواند به آلمان بیاید و صلاحیت وی رسما ً توسط یک موسسه در این کشور به رسمیت شناخته شود.

شرکت ها و کارخانه های آلمانی و در حالت کلی تجارت آلمان که با کمبود کارگران شایسته روبرو است، خصوصا آنهایی که در بخش فن‌آوری اطلاعات فعالیت دارند، تقریبا ًبه مدت سه دهه است که خواستار تصویب چنین قانونی هستند. برای مثال مدتی پیش بخش فن آوری اطلاعات آلمان،Bioko، اعلام کرد که ۸۲۰۰۰  فرصت شغلی آماده برای جذب نیرو(یعنی چیزی معادل دو برابر آمار سال قبل) در شرکت های فن آوری اطلاعات وجود دارد.

انتظار می رود این قانون به زودی اجرایی شود.

.