سیاست های جدید دولت استرالیا

کمک مالی ۱۵ هزار دلاری قلمرو شمالی استرالیا برای افراد علاقه مند به کار وزندگی در این منطقه

قلمرو شمالی استرالیا در طرح جدیدی تصمیم دارد به افراد و خانواده‌هایی که به این منطقه مهاجرت کنند کمک مالی کند.

دولت قلمرو شمالی استرالیا تصمیم دارد تا به عنوان بخشی از طرح‌های توسعه‌ای خود با ارائه مشوق‌هایی مردم را به زندگی در این منطقه تشویق کند و در این راستا در طرح جدیدی اعلام کرده است که به خانواده‌ها، زوج‌ها و افرادی که قلمرو شمالی را برای زندگی انتخاب کنند کمک‌های مالی می‌کند.

دولت قلمرو شمالی برای این طرح جدید بودجه ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری اختصاص داده است.

بر اساس این طرح، دولت به خانواده‌ها و افرادی که دارای تخصص‌های مورد نیاز قلمرو شمالی استرالیا هستند طی پنج سال کمک‌های مالی تا ۱۵ هزار دلار می‌کند.

این طرح بخشی از استراتژی جدید دولت قلمرو شمالی برای افزایش جمعیت این منطقه است و دولت امیدوار است با این طرح بتواند طی یک دهه آینده ۲۱ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به اقتصاد این منطقه کمک کند.

مشوق‌های مالی دولت قلمرو شمالی شامل هزینه جابجایی، کمک هزینه خرید محلی(one-off local spending) و زندگی در این منطقه است.

بر این اساس، افراد مجرد در ابتدای اقامت خود وزندگی درمنطقه ، قلمرو شمالی رقمی معادل سه هزار دلار، زوج‌ها شش هزار دلار و خانواده‌ها هفت هزار دلار به عنوان هزینه جابجایی دریافت می‌کنند.

علاوه بر این پس از شش ماه اقامت در قلمرو شمالی دولت مبلغ ۱۲۵۰ دلار دیگر به عنوان هزینه خرید محلی پرداخت خواهد کرد که این هزینه برای خدماتی شامل ثبت خودرور، هزینه نگهداری کودک و خورد خوراک خواهد بود.

در همین حال پس از پنج سال زندگی در قلمرو شمالی استرالیا، دولت مبلغ هفت هزار دلار دیگر به خانواده‌ها پرداخت می‌کند که این مبلغ برای زوج‌ها شش هزار دلار و برای افراد مجرد سه هزار دلار خواهد بود.